کوتاه سربازان تابستان خبر بین الملل

کوتاه: سربازان تابستان خبر بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی توزیع۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی ، احتمال شروع به کارمجدد صرافی‌ها

    با اجرای طرح یکسان‌سازی قیمت ارز از سوی دولت، اکنون زمزمه‌های شروع به کار مجدد صرافی‌ها با مکانیزم‌های تازه شنیده می‌شود؛ البته بازار ارز هم آرام شده است و تاکن

    توزیع۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی ، احتمال شروع به کارمجدد صرافی‌ها

    احتمال شروع به کارمجدد صرافی ها/توزیع۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی

    عبارات مهم : بازار

    با اجرای طرح یکسان سازی قیمت ارز از سوی دولت، اکنون زمزمه های شروع به کار مجدد صرافی ها با مکانیزم های تازه شنیده می شود؛ البته بازار ارز هم آرام شده است و تاکنون ۸ میلیارد دلار توزیع شده است است.

    به گزارش مهر، اجرای یکسان سازی قیمت ارز از بیست و یکم فروردین ماه شروع شده است است و با اجرای آن، دولت در کنار اعلام قیمت ۴۲۰۰ تومانی جهت قیمت ارز، بعضی سیاست های دیگر را نیز اعمال کرده که دامنه آن از بعضی تغییرات در تخصیص داده شده است ارز تا ایجاد محدودیت در کار صرافی ها کشیده می شود؛ ولی شاید بیش از هر چیز دیگری، عنوان تخصیص داده شده است ارز مسافری و نیز محدودیت کار صرافی ها، توجه همه را به خود جلب کرده است.

    توزیع۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی ، احتمال شروع به کارمجدد صرافی‌ها

    در این میان، صرافی ها از ادامه کار مطابق با روال قبلی منع شدند و البته بعضی از آنها، شاید حقشان این بود که چنین محدودیت هایی جهت آنها اعمال شود. بدترین عملکرد را اتفاقا، همان صرافی هایی داشتند که در بحبوحه ارزی، تحرکات ناموزونی را در بازار ارز رقم زدند و بنابراین زمینه ساز بعضی از نابسامانی ها در بازار ارز شدند.

    اکنون صرافی ها تنها چند عملکرد محدود آن هم در سامانه نیما دارند. سامانه ای که دولت جهت رصد براق اطلاعات معاملات ارز راه اندازی کرده و به نظر بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران، اوضاع مساعدی را در بازار ارز رقم زده هست. اکنون این سامانه اجازه کار محدود را به صرافی ها آن هم در یک فضایی براق داده است و به خصوص در حوزه خرید و فروش های ارز صادرکنندگان به واردکنندگان، صرافی ها را به بازی گرفته است.

    با اجرای طرح یکسان‌سازی قیمت ارز از سوی دولت، اکنون زمزمه‌های شروع به کار مجدد صرافی‌ها با مکانیزم‌های تازه شنیده می‌شود؛ البته بازار ارز هم آرام شده است و تاکن

    «نیما» تاکنون در بازار ارز چه کرده است؟

    آنگونه که ولی الله سیف، مدیر کل بانک مرکزی می گوید: سامانه نیما در ابتدای فعالیت، شاهد استقبال خوبی از جانب بازیگران بازار ارز است گفت: بانک ها و صرافی ها به عنوان بازیگران مهم این سامانه باید به جایگاه خود اشراف داشته باشند و با توجه به نقش موثر خود به ایفای فعالیت بپردازند و زمینه تقویت این سامانه را به عنوان ابزاری جهت ثبات بازار ارز فراهم کنند؛ این در حالی است که در چهار دهه گذشته به علت عدم اشراف کامل در بازار ارز شاهد نوسانات و تلاطماتی در بازار ارز بودیم که خوشبختانه با فعالیت سامانه نیما اشراف همه جانبه بر بازار ارز در حال وقوع است.

    وی به این توصیه هم اشاره کرد که سامانه نیما در طول وقت می تواند عملکرد خود را نشان دهد و بانک مرکزی از هرگونه نقد و پیشنهاد در این زمینه با نشانه ارتقای عملکرد سامانه نیما استقبال می کند؛ در عین حال، بانک ها و صرافی ها جهت حضور و فعالیت در سامانه نیما باید تحرک بیشتری داشته باشند؛ اگرچه در این مدت بانک ها فعالیت مناسبی در سامانه نیما داشته اند و انتظار می رود همسو با آنها، صرافی ها نیز با تحرک بیشتری در این طرح به فعالیت بپردازند.

    توزیع۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی ، احتمال شروع به کارمجدد صرافی‌ها

    احتمال بازگشت به کار صرافی ها در بازار

    به هرحال اکنون نقش آفرینی صرافی ها در بازار ارز زیاد محدود به سامانه نیما شده است هست. گزارش های میدانی خبرنگار مهر هم این را حداقل در ظاهر تائید می کند. اکنون صرافی ها فعالیت خود را به صورت رسمی تعطیل کرده اند و کافی است بسیاری از آنها را در سطح شهر به خصوص فاصله میدان فردوسی تا چهارراه استانبول رصد کنیم تا مشخص شود که چراغ این صرافی ها روشن هست؛ ولی فعالیت رسمی ندارند. اگرچه صبح به صبح کرکره مغازه خود را اوج می برند ولی پشت شیشه مغازه خود نوشته اند که «به دستور بانک مرکزی، هیچ گونه خرید و فروش ارز» نداریم.

    با اجرای طرح یکسان‌سازی قیمت ارز از سوی دولت، اکنون زمزمه‌های شروع به کار مجدد صرافی‌ها با مکانیزم‌های تازه شنیده می‌شود؛ البته بازار ارز هم آرام شده است و تاکن

    بانک مرکزی فعالیت آنها را به شدت محدود کرده است و تحرک بعضی از آنها حتی به صفر رسانده هست؛ ولی بارها و بارها هم اعلام کرده است که صرافی ها را به رسمیت می شناسد؛ ولی دیگر کارکرد قبلی آنها را قبول ندارد. در این میان زمزمه هایی اکنون مبنی بر بازگشت به کار صرافی ها آن هم با دستورالعمل های تازه مطرح شده است است.

    یک مقام مسئول در نظام بانکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در جلساتی که میان معاون اول مدیر جمهور و مجلس برگزار شده است هست، قرار بر این است که صرافی ها مجدد به کار خود برگردند و شرایط جهت کار آنها با صدور دستورالعمل های تازه فراهم شود.

    توزیع۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی ، احتمال شروع به کارمجدد صرافی‌ها

    وی می افزاید: بانک مرکزی همواره اعلام کرده است که صرافی ها باید به تناوب بازار ارز برگردند، ولی دیگر حاضر نیست که به روش های قدیمی، عملکرد صرافی ها را بپذیرد و به طور قطع شرایط باید متفاوت باشد که در این میان دولت و مجلس در حال تدوین مکانیزمی جهت این عنوان هستند.

    به گفته این مقام مسئول بانکی، توافقات اولیه جهت بازگشت به کار صرافی ها انجام شده است هست، ولی به هر حال باید بر روی مکانیزم کاری آنها دقت نظر بیشتری صورت گیرد. این در شرایطی است که دولت به شدت بر روی تک نرخی ماندن ارز اصرار دارد و حاضر نیست که قیمت دیگری را جهت دلار به غیر از ۴۲۰۰ تومان بپذیرد؛ در حالیکه به هر حال اگر صرافی ها قرار باشد که وارد عرصه شوند، به طور قطع دولت باید بازار ثانویه را به رسمیت بشناسد؛ بنابراین باید زمینه های این کار فراهم شود.

    جدیدترین کارنامه دولت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

    محمدعلی کریمی، سخنگوی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: از بیست و یکم فروردین ماه امسال تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه، در مجموع ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار با مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی جهت گروههای کالایی ارز تخصیص داده شده است است که از این رقم، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته و ریال آن از سوی مشتریان پرداخت شده است است.

    وی می افزاید: سهم کالاهای اساسی از این رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و سهم دارو ۴۶۰ میلیون دلار بوده هست.

    واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | فعالیت | میلیون | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار