کوتاه سربازان تابستان خبر بین الملل

کوتاه: سربازان تابستان خبر بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار حوادث هنوز جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ پیدا نشده/ خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد ، حسن رضایی‌فر

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری وقت سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه بیان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پر

    هنوز جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ پیدا نشده/ خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد ، حسن رضایی‌فر

    حسن رضایی فر: هنوز جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ پیدا نشده/ خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد

    عبارات مهم : خلبان

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری وقت سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه بیان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی کنم.

    حسن رضایی فر در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه در هر پروازی خلبان موظف به دریافت گزارشات هواشناسی هست، اظهار داشت: خلبان پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج نیز گزارشات هواشناسی را گرفته بود و وضعیتی که جهت پرواز به خلبان داده شد همان وضعیتی بود که برج فرودگاه به پرواز اعلام کرد یعنی عوض کردن چندان خاصی وجود نداشت.

    هنوز جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ پیدا نشده/ خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد ، حسن رضایی‌فر

    وی در مورد علل سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج، گفت: در گزارشی که دیشب در وبسایت شرکت هواپیمایی کشور منتشر شد، توضیح دادم که گزارش هواشناسی که به خلبان داده شده است جهت پرواز مناسب بوده چون این گزارش هم مسیر پروازی و هم فرودگاه یاسوج است.

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری افزود: اگر بخواهیم به طور نقطه ای یا لحظه ای هوا را ببینیم که آیا پدیده خاصی اتفاق افتاده، باید جعبه سیاه هواپیما وجود داشته باشد تا ببینیم که خلبان با توربولانس یا چیز دیگری برخورد کرده است یا نه، که متأسفانه هنوز جعبه سیاه را پیدا نکرده ایم.

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری وقت سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه بیان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پر

    رضایی فر با بیان اینکه در همه مکالماتی که برج مواظبت با پرواز داشته حتی در لحظات آخر هم خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد، گفت: هواپیما ساعت ۸ و ۵ دقیقه از فرودگاه مهرآباد پرواز کرد، ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه از رادار خارج شد و بعد از آن سه بار مکالمه داشته است.

    وی بیان کرد: خلبان در دو بار از مکالمات که بعد از خارج شدن از رادار است مسافت را اعلام کرد و در مکالمه سوم که ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه بود آخرین دریافت گزارشات هواشناسی را اعلام کرد، بعد ما تا ساعت ۹:۳۰ پرواز داشتیم ۵ دقیقه هم خارج از رادار مکالمه وجود داشت یعنی بعد از خروج از رادار به علت کوهستانی بودن منطقه ۵ دقیقه هم پرواز انجام داده است.

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری عنوان کرد: ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه که مرکز کنترل خلبان را صدا کرد خلبان جواب نداد یعنی وقت سانحه بین ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه بود.

    هنوز جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ پیدا نشده/ خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد ، حسن رضایی‌فر

    رضایی فر با بیان اینکه گرفتن چک سفید امضا از خلبان و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی کنم، گفت: تصمیم گیری جهت پرواز به وسیله خلبان انجام می شود، خلبان مراجعه کرده و اطلاعات هواشناسی را هم گرفته پرواز هم به موقع انجام شده است و بعید است چنین موضوعی صحت داشته باشد.

    وی با تأیید این عنوان که فرودگاه یاسوج رادار ندارد، ابراز کرد: از بیش از ۷۰ فرودگاه تنها چهار فرودگاه کشور رادار دارند آنها رادارهای تقرب هستند، رادار جهت زیاد کردن کنترل ترافیک است که پروازها را به هم نزدیک تر کرده و ظرفیت فرودگاه را بالاتر ببرد و جهت فرودگاه هایی وجود دارد که ترافیک زیادتری را می توانند دریافت کنند مثل فرودگاه مهرآباد که روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرواز دارد ولی فرودگاه یاسوج هفته ای دو یا سه پرواز دارد.

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری وقت سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه بیان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پر

    مدیرکل دفتر بررسی سوانح شرکت هواپیمایی کشوری با بیان اینکه جعبه سیاه هنوز در لاشه هواپیما پیدا نشده، گفت: ما احتمال می دهیم جعبه سیاه در لاشه باشد چون در مورد تصویری که از دم هواپیما داریم و کارشناسان فرانسوی هم در حال ارزیابی آن هستند، گفته می شود چون دیواره های جلویی نگهدارنده محفظه سالم است احتمالا باید پشت این محفظه باشد ولی اگر از زیر ضربه خورده باشد ممکن است نزدیک دم هم افتاده باشد ولی خیلی محتمل است که هنوز داخل دم هواپیما مانده باشد.

    رضایی فر بیان کرد: در اوضاع کنونی، ارتفاع برف بسیار زیاد است باید صبر کنیم تا ارتفاع برف پایین بیاید و قطعات اوج بیایند و عملیات جستجو را جهت پیدا کردن قطعات انجام دهیم که نه فقط جعبه سیاه بلکه بسیاری دیگر از قطعات هم جهت ما مهم است.

    هنوز جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ پیدا نشده/ خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد ، حسن رضایی‌فر

    وی تصریح کرد: جعبه سیاه تنها یکی از قطعاتی است که می توان با آن علت سانحه را مشخص کرد، با همکاری کارشناسان فرانسوی دوره آموزشی در نظر گرفتیم که هم در دامنه جنوبی و هم در دامنه شمالی کوه دنا چه قطعاتی را مورد نیاز است امدادگران جهت ما بیاورند تا ما بتوانیم هر چه سریعتر علت سانحه را بررسی کنیم.

    واژه های کلیدی: خلبان | رادار | رضایی | پرواز | هواپیما | فرودگاه | هواپیما | هواشناسی | سقوط هواپیما | شرکت هواپیمایی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار